Cikk megjelenés: 2018-10-23 00:00:00 Utolsó frissítés: 2018-10-26 09:14:34
Az első kompetenciamérésben, 2001 novemberében az 5. és 9. évfolyamos tanulók vettek részt, és szövegértési képességet, valamint matematikai eszköztudást mérő feladatokat oldottak meg. A feladatlapokat az adott évfolyamok minden tanulója kitöltötte, de irányított véletlen mintavétellel iskolánként csak 20-20 tanuló tesztfüzetét javították ki és elemezték központilag. Az iskoláknak adott jelentések a kiválasztott tanulók eredményein alapultak.
2008 óta a tanulók mérési azonosítót kapnak, és közös pontképzésben számítják ki az eredményeiket. Utóbbi segítségével a három évfolyam tanulóinak eredményei egy közös képességskálára vetíthetők, így lehetséges a szövegértési és a matematikai eszköztudás területén a tanulók egyéni fejlődésének nyomon követése.
A kompetenciamérés eredményeiről nyilvános jelentés készül fenntartói, iskolai és telephelyi összesítésben a mérést követő év februárjának végéig. Ezek a jelentések nyilvánosak, a 2007. évi kompetenciaméréssel kezdődően megtekinthetők a https://www.kir.hu/okmfit/ oldalon.
Az elmúlt évek eredményeit letölthetik a cikkhez kapcsolódó dokumentumok listájából.
(Kép forrása: http://eduline.hu)
Tartalomhoz kapcsolódó dokumentumok
Telephely összefoglaló jelentés (2017)
10. évfolyam (Szakgimnázium - 2017)
Telephely tanulási környezet jelentés (2016)
Telephely összefoglaló jelentés (2016)
10. évfolyam (Szakközépiskola - 2016)
Telephely tanulási környezet jelentés (2015)
Telephely összefoglaló jelentés (2015)
10. évfolyam (Szakközépiskola - 2015)
Telephely tanulási környezet jelentés (2014)
Telephely összefoglaló jelentés (2014)
10. évfolyam (Szakközépiskola - 2014)
Telephely tanulási környezet jelentés (2013)
Telephely összefoglaló jelentés (2013)
10. évfolyam (Szakközépiskola - 2013)