Immáron hetedik alkalommal kerül megrendezésre iskolánkban a robotpogramozási verseny. 2017-ben I. Robot programozói és tervezői és
Robot Szumó verseny néven találkozhattatok vele, a tavalyi névváltozás után, idén is - iskolánk új nevének, valamint főtámogatónknak köszönhetően - Békéscsabai SZC Nemes-Linamar Országos Robotprogramozási Verseny néven találkozhattok. Az idei évben - a tavalyihoz hasonlóan - nem csak Lego alkatrészeket és eszközöket lehet használni.
Röviden a versenyről néhány információ (részletesebb leírás az egyes kategóriák ismertetésében találhattok):
A verseny helyszíne:
Békéscsabai SZC Nemes Tihamér Technikum és Kollégiuma (5600 Békéscsaba, Kazinczy u. 7.)
A verseny időpontja:
2024. március 1.
Nevezési határidő:
2024. február 23.
Verseny típusa, korosztály:
Csapatverseny 7-13. osztályos tanulóknak, két korcsoportban
Verseny kategória:
Freestyle
Nevezési díj:
Csapatonként 4.000 Ft
A rendezvényen két korosztályban folynak versenyek, melyekre 2 fős csapatok nevezhetnek.
Adott a pálya, ki teljesíti Ő lesz a verseny királya...
Alapszabályok
A csapatoknak létre kell hozni egy olyan önállóan működő mobilrobotot, mely a verseny napján kihirdetett pályán minél rövidebb idő alatt végigmegy az erre a célra készített terepasztalon. A robot feladata, hogy egy eddig ismeretlen alakú úton haladjon a kiindulástól a célállomásig a lehető legrövidebb idő alatt.
A verseny során bármilyen robot/arduino készletből lehet dolgozni. Bármilyen szenzor használható. A szenzorok és motorok darabszámára nincs korlát. A csapatok a saját felszerelésükből dolgozva, a feladatnak megfelelően építik meg (a versenyre előre megépített robot is hozható, szabadon átalakítható) és programozzák fel a robotjukat. Bármely programozási szoftver használható.
Előkészületek
A verseny a pálya részletes ismertetésével kezdődik. Az ismertetés után 15 perc áll rendelkezésre kérdések feltevésére és egyeztetésre.
A bírók ellenőrzik a pálya építőelemeinek állapotát.
Ezután elkezdődhet az építés / átépítés és tesztelés, futamok mérése. Minden csapatnak 3 mért futama lehet. A mérés tényét a bíróknak kell jelezni, hogy mért futamot szeretnének. Három mért futam után nincs lehetőség több javításra
A pálya
A terepasztalt a verseny előtt alkatrészekből állítják össze. A pálya alakja előre nem ismert, tartalmazhat akadályokat és kisebb emelkedőket (max. 15cm) is. A pályaalkatrészek az alábbiak lehetnek: egyenes, kanyarok, homok.
Hogyan zajlik egy futam
A gyakorló próbálkozások száma nincs korlátozva, azonban mért futamra HÁROM lehetőség áll rendelkezésre a két nap alatt.
A mérés tényét a versenybíróknak előre kell jelezni.
A versenybíró engedélye után kezdhető meg a mért futam.
Holtverseny esetén „szétlövés”, azaz újabb mért futam következik a leggyorsabb nyeri meg a futamot (helyezést).
A robot tevékenysége önálló kell, hogy legyen, valamint a feladatot egyedül kell végrehajtania. A vezetékes és vezeték nélküli kommunikáció minden formája tilos a robotfutam alatt.
Az adott pályán csak a megjelölt elemek segítségével lehet áthaladni, azaz más tárgyat a pályához tilos hozzáadni.
A mért futam alatt más robot nem lehet a pályán, semmilyen egyéb eszközzel nem zavarható.
A robot nem sértheti meg a pályát, illetve semmilyen nyomot nem hagyhat rajta.A robot csak a fehér részeken közlekedhet, semmilyen alkatrésze nem érhet a fekete részekhez. Ha a robot bármely alkatrésze a fekete elemhez ér, az adott mért futam érvénytelen.
A pályán lévő technikai elemeket csak a versenybírók kezelhetik.
A fenti szabályok megsértése esetén a csapat kizárható a versenyből. Kérdéses esetben a főbíró döntése a mérvadó. A versenykiírásban foglalt szabályok nem ismerete nem adhat okot a reklamációra!