Békéscsabai SZC Nemes Tihamér Gépészeti, Informatikai és Rendészeti Szakgimnáziuma és Kollégiuma


Az Országos kompetenciamérés (a továbbiakban: OKM) a közoktatásról szóló törvényben meghatározott 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók szövegértési képességét és a matematikai eszköztudását vizsgálja.

Az első kompetenciamérésben, 2001 novemberében az 5. és 9. évfolyamos tanulók vettek részt, és szövegértési képességet, valamint matematikai eszköztudást mérő feladatokat oldottak meg. A feladatlapokat az adott évfolyamok minden tanulója kitöltötte, de irányított véletlen mintavétellel iskolánként csak 20-20 tanuló tesztfüzetét javították ki és elemezték központilag. Az iskoláknak adott jelentések a kiválasztott tanulók eredményein alapultak.

2008 óta a tanulók mérési azonosítót kapnak, és közös pontképzésben számítják ki az eredményeiket. Utóbbi segítségével a három évfolyam tanulóinak eredményei egy közös képességskálára vetíthetők, így lehetséges a szövegértési és a matematikai eszköztudás területén a tanulók egyéni fejlődésének nyomon követése.

A kompetenciamérés eredményeiről nyilvános jelentés készül fenntartói, iskolai és telephelyi összesítésben a mérést követő év februárjának végéig. Ezek a jelentések nyilvánosak, a 2007. évi kompetenciaméréssel kezdődően megtekinthetők a https://www.kir.hu/okmfit/ oldalon.

 

Az elmúlt évek eredményeit letölthetik a cikkhez kapcsolódó dokumentumok listájából.

(Kép forrása: http://eduline.hu)


Tartalomhoz kapcsolódó dokumentumok

Telephely tanulási környezet jelentés (2017)

Telephely összefoglaló jelentés (2017)

10. évfolyam (Szakgimnázium - 2017)

Telephely tanulási környezet jelentés (2016)

Telephely összefoglaló jelentés (2016)

10. évfolyam (Szakközépiskola - 2016)

Telephely tanulási környezet jelentés (2015)

Telephely összefoglaló jelentés (2015)

10. évfolyam (Szakközépiskola - 2015)

Telephely tanulási környezet jelentés (2014)

Telephely összefoglaló jelentés (2014)

10. évfolyam (Szakközépiskola - 2014)

Telephely tanulási környezet jelentés (2013)

Telephely összefoglaló jelentés (2013)

10. évfolyam (Szakközépiskola - 2013)



Tartalom kulcsszavak